Exercitiu de relaxare si vizualizare

AUDIO: Relaxare musculara

1. Alegi o fotografie a ta in care stii ca esti relaxat(a) si linistit(a), eventual una in care sa zambesti; o
privesti ca si cum ai dori sa ti-o intiparesti in minte;

2. Te asezi intr-o pozitie relaxata = eventual intins(a) pe o suprafata tare; ai grja sa nu ai mainile si
picioarele incrucisate;

3. Pentru inceput iti relaxezi musculatura inchizand ochii si ascultand inregistrarea audio (vezi
atasament) te vizualizezi relaxandu-ti musculatura asa cum iti prezint in inregistrarea audio;

4. Dupa finalizarea procedurii de relaxare musculara, deschizi ochii si te focusezi pe imaginea ta
(aleasa la inceputul exercitiului) inspirand aer pe nas in 4 timpi, spunandu-ti in gand: „Sunt relaxata si
linistita ca atunci.”; retii aerul in doi timpi, focusandu-te tot pe imaginea aleasa. Apoi expiri aerul pe
gura spunandu-ti in gand:”Elimin din mine, tot stress-ul si agitatia de acum!” Apoi inchizi ochii si
repeti aceeasi procedura, dar cu ochii inchisi de data aceasta.

5. Repeti acest ritual de 6 ori, apoi deschizi incet ochii, dar nu te ridici imediat din pozitia in care ai
fost; stai aprox.30 sec. si apoi te ridici, dar nu brusc, ci rostogolindu-te usor pe o parte a corpului
(stanga sau dreapta) pana ajungi pe burta; te ajuti de brate in procesul de ridicare.

Importanta este starea de bine pe care este necesar sa o pastrezi cat mai mult timp posibil.

—–
Exercitiu de relaxare si vizualizare. Psiholog Brasov Silvia Doriana Souca

Programeaza Intalnire

“Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat, ci atunci cand te ridici dupa ce ai cazut”- Confucius.